کاربرد ورق سیاه و ورق روغنی
فروشگاه تجهیزات ساختمانی
کاربرد ورق سیاه و ورق روغنی
شنبه 21 دی 1398 ساعت 15:50 | بازدید : 144 | نویسنده : aa | ( نظرات )


نورد گرم معمولا برای محصولاتی با سایز بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. علت این امر این است که محصولات بزرگ بایستی شکل متمایزی داشته باشد. ورق های نورد گرم شده در کارخانجات به عنوان ماده اولیه برای تولید ورق های سرد مورد استفاده قرار می گیرند. نورد سرد معمولا برای محصولات کوچک تر مورد استفاده قرار می گیرد که نیاز به دوام و انعطاف بالاتری دارند. ورق های روغنی و گالوانیزه معمولا در ساخت و ساز ساختمان، قطعات خودرو، لوازم خانگی و مبلمان مورد استفاده قرار می گیرند. بیشتر بخوانید کاربردهای ورق سیاه

مزایا و معایب ورق های سرد و گرم
ابعاد ورق سرد نسبت به ورق گرم دقیق تر می باشد. در حقیقت نورد سرد سبب تولید ابعاد نهایی دقیق تر می گردد. با این حال اشکال ورق روغنی و ورق گالوانیزه نسبت به ورق سیاه محدود تر بوده و به شکل های مربع، مدور و مسطح تغییر شکل می یابد. همچنین قابلیت انعطاف پذیری ورق سیاه نسبت به ورق های سرد بیشتر می باشد و می توان آن را به شکل های مختلفی در آورد.

دسته بندی کلی فرایندهای نورد
نورد عبارت است از یک فرایند کار پلاستیک که بر روی فلز بین دو غلتک در حال چرخش انجام می گیرد. انواع نورد و روش های مختلف آن براساس شرایط و کاربردهای مختلف شکل می گیرند که عبارتند از:

جهت نورد (نورد طولی، نورد عرضی و نورد پیچی)
وضعیت حرکتی غلتک های نورد (پیوسته یا هم رفت و برگشتی)
وضعیت حرارتی (دما) فلز: ( نورد سرد، نورد گرم و نورد داغ)
شکل محصول نورد شده (ورق، شمش یا مقاطع ساختمانی)
چنانچه محورهای غلتک ها موازی بوده و دارای قطر و سرعت دورانی یکسان باشند و در خلاف جهت هم دیگر چرخش کنند و قطعه کار از نظر خواص مکانیکی همگن بوده، تنها با نیرو و گشتاور غلتک ها حرکت کند، فرایند نورد طولی نامیده می شود و بسته به این که غلتک های کاری صاف و یا فرم دار باشند محصول نهایی ورق یا مقاطع ساختمانی خواهد بود.

اگر یک فرایند شکل دهی در دمایی چنان بالا انجام گیرد که در آن دما، نرخ نرم شدن ناشی از حرارت بیشتر از نرخ کار سختی حاصل از فرایند باشد، آن یک فرایند گرم کاری (کار گرم) نامیده می شود. اغلب فرایندهای کارگرم به دماهای بالایی نیاز دارند. از سوی دیگر کار سرد عبارتی است که برای فرایندهای شکل دهی که در آن نرم شدگی ناشی از حرارت در برابر افزایش کار سختی فلز به طور قابل ملاحظه ای کمتر باشد به کار می رود. بسته به اینکه فرایند نورد یک فرایند گرم کار یا سرد کار باشد، نورد گرم یا نورد سرد نام می گیرد.

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فروشگاه تجهیزات ساختمانی و آدرس sakhtemanii.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 103
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 1
:: بازدید ماه : 160
:: بازدید سال : 297
:: بازدید کلی : 772